Google har lidt et troværdighedsknæk i min verden. Eller har mistet lidt coolness-faktor. Eller, hvad jeg nu skal kalde det, når jeg er skuffet. Jeg troede, at Google havde nosser. Tillad mig at lufte mine tanker i denne lille bobbel. Opskrift nederst i indlægget.
"Internettets" egen version af april måneds Googletribut til Gideon Sundbäck, lynlåsens opfinder |
Lidt humor på døren, derefter var det småt med selvironi eller -refleksion... |
Og hvis jeg ikke bruger Google+ (optimalt), er det så fordi jeg ikke har forstået det? Øh, måske er det bare ikke så intuitivt, velkendt, indlysende, og måske er det Googles opgave at hjælpe mig. At overbevise mig. Og på mig virker det ikke at holde brandtaler eller hangouts om sit produkts fortræffeligheder for efterfølgende at blive febrilsk, vigende og vævende, når der kommer kritiske spørgsmål. Troværdighed, troværdighed, troværdighed...
Går fjenden væk, hvis man ikke siger hans navn? Nej! Tværtimod! Rumleskaft, Facebook, er madbloggernes/mit foretrukne sociale medie. Forhold jer til det, google-typer, og tal med os om det! Det er da latterligt, at vi skal sidde - voksne mennesker - og tale om en anden populær platform, et andet kendt socialt medie, et alternativ. Det giver mig en følelse af, at man knap nok selv tror på sit produkt, og hvem har lyst til at stige ombord på en synkende skude? Ikke mig. Se trolden i øjnene. Sig hans navn. Grow up!
Jeg er altså ikke blevet overbevist om, at fremtidens - min og alle andres - digitale madkommunikation skal foregå på Google+. Jeg har heller ikke udelukket det. Men mon ikke der skal ske noget snart, hvis ikke Google+ skal blive til Google-...?
Var arrangementet hyggeligt og lærerigt? Ja, for Filan!
Arrangementet var for det første interessant nok til, at jeg sidder her og blogger om det. Jeg deltager også i events, der ikke vækker så mange tanker, og som ikke skriger på at blive kørt igennem klejnevrideren.
Desuden var det hyggeligt og lærerigt. Den kombination er i mine øjne toppen af madbloggerlivet, og tak for en lejlighed til at opleve netop dét til både folkene på Google og til Rasmus Holmgård og Marie Sainabou Jeng, fra mad+medier!
Sammenskudsgilde - madbloggerstyle. Oplagt og totalt i orden! |
Rasmus og Marie tegner og fortæller... |
Workshoppen gjorde mig klogere på, hvad jeg selv har gang i på den front. Nok fisker jeg ikke særligt intenst efter kommetarer som "Ih, hvor ser det lækkert ud!" eller "Nøj, hvor er du dygtig", men det er da ikke helt lige meget for mig, om det jeg skriver rent faktisk bliver læst. Og slet ikke ligegyldigt, om jeg kan få en enkelt tanke eller to til at spire ude på den anden side af de små skærme i mørket.
Og gør jeg noget for at opnå den form for brugerengagement, som jeg ønsker? Ja da! Jeg prøver at skrive interessant og ordentligt nok til at interessere og måske inspirere folk som mig selv - og langt og nørdet nok til at skræmme min ikke-målgruppe væk. Men jeg prøver også fx. at skrive overskrifter, der pirrer eller i det mindste fortæller lidt om indholdet i blogindlægget. For at lokke nye til.
Og det leder mig helt tilfældigt hen til en opskrift. Kanelsnegle er ifølge Samvirke på facebook, den 10. mest søgte opskrift på Google. Altså er der en vis chance for at jeg kan få flere/nye læsere, hvis jeg bringer en opskrift på kanelsnegle. Det vælger jeg så ikke at gøre, for jeg bagte vanillesnegle forleden.
Vanillesnegle |
Vanillesnegle (tillempet fra Den blå Bagebog)
- 250 g hvedemel
- 50 g sukker
- 2 1/2 tsk bagepulver
- 125 g smør
- 1 sammepisket æg
- 50 g sukker
- 50 g smør
- 1 tsk vanillesukker
Bonusinfo: Jeg havde klassisk kiksekage med til sammenskudsgildet. Jeg er vild med teknologien, fremtiden og tanken om at være med, der hvor tingene sker og sker hurtigt, men jeg synes også, at det er vigtigt at tage eftertanken, historien og mormor med.
2 kommentarer:
Ja Lise, tror de fleste af os havde den fornemmelse - de ville tydeligvis sælge os noget...men hvad er dette NOGET?
Tankevækkende er det her dagen derpå, at jeg egentlig ikke ser mulighederne i google+, men mest af alt fordi der stort ikke er nogle der bruger det! Jeg spurgte Thomas Bering i en af pauserne, om hvad de egentlig gør for at brande sig selv. Til dét fik jeg et meget svævende svar, noget i stil med at Google jo er et stort brand. Hvis jegs skal tolke på det, så får man i min verden ikke kunder udelukkende pga et varemærke, hvis ikke kunderne kan se fidusen i varen...
Hangouts, jo måske. Måske som mulighed for at kommunikere med bloggere langvejs fra. Billede-deling, ja bevares dem deler jeg alt rigeligt på FACEBOOK, Pinterest, twitter OG på min blog.
Men Lise, jeg giver det endnu en chance, og forsøger ved at puste lidt nyt liv i min profil (hedder det egentlig sådan på Google+?)
Og måske vi bare skal dyrke det fællesskab noget mere? Pakke picnic kurven her henover sommeren og sætte hinanden i stævne? I love it to.
Og de ser nu altså lækre ud, dine vanillesnegle;-)
Hej Nada,
Åh, jeg er helt lettet over at det ikke bare var mig, der følte mig lidt skuffet! Over Google. Ikke det gode selskab! For ja, det kunne vi godt gøre lidt mere ud af. Sammenskudsgilder må have en renæssance!
Lise
Send en kommentar